bercik
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: Wto 21:31, 03 Kwi 2007 Temat postu: Nasza Gmina Zagórz - wydanie II poprawione cz.II |
|
|
Zgodnie z obietnicą przedstawiam II (poprawioną ' ') część słynnego ze swojej rzetelności i obiektywizmu Biuletynu, z podtytułem "Dwa łyki matematyki... " ' '
Autorzy tego periodyku - co postaram się wykazać - nie chcą, albo - co też tragiczne - nie potrafią liczyć na poziomie podstawowym...
Cytuję:
"SESJA RADY MIEJSKIEJ 28 GRUDNIA 2006r
Burmistrz zaproponował wniesienie punktu do obrad i głosowanie nad odwołaniem Pani Skarbnik. Niestety - dlaczego zaraz "niestety" - 12 Radnych z WTR jednogłośnie nie zgodziło się. Powołano komisję inwentaryzacyjną w składzie: K. Bryndza, C. Łuc, J. Mielnik.
Uchwalono zmiany w dopłatach do wody i ścieków z SPGK w Sanoku, i tak dopłata do 1m3 wody wynosi 0,30 zł, a do ścieków 0,46 zł.
Wprowadzono końcoworoczne zmiany w budżecie gminy.
Uchwalono wynagrodzenie Burmistrza, które wynosić będzie 6.120 zł brutto a składa się z;
- wynagrodzenia zasadniczego 3800,- zł brutto,
- dodatku funkcyjnego 1300,- zł brutto,
- dodatku specjalnego 1020,- zł brutto
Jest to o około 3500,- zł mniej od poprzedniego burmistrza Jacka Zająca. -znowu nam kit wciskają więc pierwszy łyk matematyki... ' '
Wynagrodzenie roczne p.Burmistrza to dwunastomiesięczne pobory plus tzw. "trzynasta pensja". Czyli 6120 mnożymy razy 13 i daje nam to kwotę 79560 PLN (oczywiście brutto).
Poprzedni burmistrz zarobił z tytułu wykonywania swojej funkcji w 2005r. 108 168PLN (dane z BIP UM Zagórz). Odejmijmy od 108168 kwotę 79560 (przewidywalne na dzień podjęcia uchwały dochody p.Jaworskiego w 2007r.) i otrzymamy 28608 PLN. O tyle (hipotetycznie już) mniejszy byłby dochód p.Jaworskiego w 2007r. od dochodu p.Zająca w roku 2005.
Kwotę 28608 podzielmy przez składniki dochodu 12+1(dwunastomiesięczne pobory+"trzynastka") i wyjdzie nam 2200(oczywiście brutto) na miesiąc.
Z zapisu biuletynowego wynika jednak - przynajmniej ja tak to w pierwszym odruchu odebrałem, - że p.Zając brał "na rękę" 3500 więcej od p.Jaworskiego. A wyszło że 2200 brutto (czyli jakieś 1500 netto). 3500(nie napisane że brutto) i 1500 - czy ktoś nie manipuluje jak już raz liczbami ????
Spornym tematem okazały się diety Radnych, które po burzliwej dyskusji głosami 12-stki Radnych WTR zostały podwyższone o ponad 100% i tak wynoszą: - jak pozwolicie to drugi łyk matematyki...' '
Lp. Funkcja diety przed podwyżką diety po podwyżce
1. Przewodniczący Rady Adam Malec 1243,-zł 1166,-zł - 1243-1166=77x12=924 - o tyle mniejszy jest koszt diety Przewodniczącego RM w skali roku.
2. Wiceprzewodniczący Rady Marek Marcinik, Jan Różycki 764,- zł 842,- zł - 842-764=98x12=1176x2=2352 - o tyle większy jest koszt diet dwóch wiceprzewodniczących w skali roku.
3. Przewodniczący Komisji Edward Wojnar, Juliusz Pałasiewicz - i Czesław Łuc, Przewodniczący Komisji Rewizyjnej,-żałosne że autorzy tak profesjonalnej publikacji zapominają o istnieniu Komisji Rewizyjnej - i jej Przewodniczącego - najważniejszej chyba wśród Komisji Rady.375,- zł 712,-zł - 712-375=337x12=4044x3=12132 - o tyle większy jest koszt diet Przewodniczących Komisji w skali roku.
4. Radni 272,- zł 583,- zł - 583-272=311x12=3732x9=33588 - o tyle większy jest koszt diet radnych nie pełniących funkcji w skali roku.
Podsumujmy: -924(o tyle mniejsza jest dieta Przewodniczącego)+2352(o tyle większe są diety Wiceprzewodniczących)+12132(o tyle większe sądiety Przewodniczących Komisji)+33588(o tyle większe są diety Radnych)=47148 i to są realne koszty podwyżek diet radnych w skali roku.[/size]
5. Sołtysi i Przewodniczący Osiedli 272,- zł 454,- zł
kwoty netto, czyli do wypłaty; od tych diet nie odprowadza się składek ZUS ani podatku dochodowego
Przeciwnikami podwyżek byli: Anna Świerniak, Krzysztof Bryndza, Paweł Czech- radni „Praca, Rozwój"- głosowali przeciw.
Pani Anna Świerniak stwierdziła, iż w tak ogromny wzrost diet radnych Rady Miejskiej będzie kosztował nasz budżet ok. 100.000,- zł rocznie. - p.Anna Świerniak w swoim stwierdzeniu wykazała daleko posuniętą ignorancję matematyczną, bo przesadziła o ok. 52 852 PLN.
Zaapelowała aby Radni nie uchwalali sobie wyższych diet (tak, tak, radni sami decydują o swoim uposażeniu!!), gdyż dotychczasowe są w zupełności wystarczające, a pieniądze można przeznaczyć np. na drogi.
Niestety Radni WTR, nie zważając na argumenty przegłosowali uchwałę o tak ogromnych podwyżkach, tłumacząc się, że w gminie Zagórz są duże koszty dojazdu."
Rzetelność moich i biuletynowych wyliczeń poddaję Waszej, jak zwykle surowej, ocenie...
I to by było na tyle...' '
Pozdrawiam... bercik...
Post został pochwalony 0 razy
|
|